ORGANIZAREA UNUI BOTEZ

ORGANIZAREA UNUI BOTEZ

Evenimentele festive care celebreaza venirea pe lume a unui membru in familie sunt raspandite in intreaga lume, in toate culturile, pretutindeni.

Botezul este o sarbatoare a familiei,o reuniune a tuturor celor apropiati, pentru a celebra si ura de bine micutului si familiei din care face parte. Pe langa aspectele ce tin de spiritualitate, un botez include de cele mai multe ori si o petrecere festiva, menita sa fie prilej de socializare cu ocazia venirii pe lume a noului membru: in cadrul acestei petreceri, invitatii danseaza, iau parte la masa festiva, insotita de un desert delicios.

Insa, dincolo de toate acestea, organizarea intregului eveniment nu este atat de facila cum s-ar putea crede. De aceea, am intocmit o lista cu pasii necesari organizarii, precum si cateva sfaturi care au fost de folos deseori:

1) ALCATUIREA UNEI LISTE CU TOATE ACTIVITATILE

Asa cum aminteam mai sus, un botez este impartit in doua momente: momentul propriu zis al crestinarii si petrecerea festiva.

Pentru ambele momente, este necesara o discutie in prealabil/o programare: pentru botez, este necesara o discutie cu un preotul, care il va programa pe micut intr-o zi potrivita; pentru petrecerea festiva, este necesar sa stiti data botezului la biserica. Majoritatea petrecerilor au loc imediat dupa crestinare, este mai simplu si mai puternic ca impact. Petrecerea festiva inseamna rezervarea salii, alegerea unui meniu pentru invitati, desertului etc.

2) DECORUL SALII, MARTURIILE SI INVITATIILE

In zilele noastre, paleta de optiuni pentru invitatii de orice fel este foarte diversificata: aceastea variaza de la culori, forme, material pana la diverse forme si design aparte. Invitatiile trebuie comandate din timp, pentru a putea fi trimise in timp util si invitatilor, pentru ca acestia din urma sa aiba timpul necesar pentru confirmarea participarii.

Pe langa invitatii, este de actualitatea ca pe mesele invitatilor sa fie prezente “marturiile”. Acestea sunt mici amintiri daruite de parintii invitatilor lor si sunt mici cutii simpatice care contin bombonele, diverse fotografii cu micutul, data cand a avut loc evenimentul etc. Le amintim alaturi de invitatii, deoarece majoritatea celor care comercializeaza invitatii ofera si aceste produse.

SFAT!

Puteti opta si pentru invitatii si marturii handmade! Sunt o multime de artisti handmade care realizeaza obiecte incredibil de frumoase si de o calitate superioara. Pretul acestora nu este mereu unul exagerat sau prea mare, asa ca va puteti documenta inainte sa va decideti.

Majoritatea salilor pentru evenimente sunt prevazute cu decoratiuni adecvate diverselor evenimente, insa este recomandat sa discutati cu organizatorul de evenimente/managerului locatiei si sa clarificati ce anume include pretul: unii organizatori asigura aranjamentele florale. Mai mult, daca acestea sunt incluse in pret, puteti sa verificati daca puteti alege o culoare/un anumit tip de floare. In cazul in care doriti ceva deosebit, puteti opta pentru o comanda la floraria preferata: este preferabil sa contactati din timp si sa comandati aranjamentele dorite.

3) MUZICA

Ca orice parte de organizare a unui eveniment, muzica ocupa un loc important. La petrecerea festiva nu se poate dansa fara muzica! In ultimii ani, s-a raspandit fenomenul invitarii unui DJ profesionist pentru asigurarea muzicii: acesta este pregatit special pentru astfel de evenimente, acoperind preferintele tuturor clientilor (muzica clasica, folk, pop etc).

Alteori, parintii opteaza pentru invitarea unei formatii de muzica populara pentru atmosfera de dans din cadrul petrecerii festive.

In functie de preferintele fiecarui cuplu, alegerea le apartine!

SFAT!

In cazul in care doriti program artistic: dansuri populare, dance etc, puteti discuta cu dj-ul sau formatia cu care ati incheiat contractul, pentru a va recomanda pe cineva serios, accesibil si de efect pentru astfel de evenimente.

4) ALEGEREA FOTOGRAFULUI DE BOTEZ

Toate cele mentionate mai sus se afla in grija fotografului pentru a fi transformate in amintiri: alegerea lui trebuie sa fie o prioritate!

Intrucat alegerea fotografului nu necesita drumuri nesfarsite si discutii interminabile, ar trebui sa se afle in capul listei, atunci cand prioritizati activitatile. Alegerea acestuia ar trebui sa includa mai multi pasi: selectarea, documentarea, discutiile preliminare si alegerea finala. In etapa selectarii, luati legatura cu toti cei care au colaborat de curand cu un fotograf profesionist, notato toate numele, dupa care faceti o scurta cercetare, care sa cuprinda: portofoliul, recomandari, serviciile oferite. Partea de discutii preliminare este poate cea mai importanta: din conversatia telefonica va fi usor sa trasati cateva caracteristici si argumente pro/contra. Pentru alegerea finala, este preferabil sa stabiliti intalniri, pentru a vedea cum fuzionati cu fotograful (este atent la detaliim rabdator, explica toate aspectele colaborarii, este zambaret, prezentabil etc).

Despre organizarea unui eveniment atat de important precum botezul am putea vorbi la nesfarsit, insa aceste patru mai aspecte amintite mai sus sunt printre cele mai importante, reprezentand elementele de baza pentru ca un eveniment sa se poata derula.

Leave a reply